Aan komst eindbestemming, slecht weer. - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu Aan komst eindbestemming, slecht weer. - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu

Aan komst eindbestemming, slecht weer.

Door: Anja v. St.

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 Juli 2010 | Frankrijk, Périgueux

Hallo,

Dinsdag (20 juni) vertrokken we in de loop van de ochtend naar onze eindbestemming. Het was pittig, het werd erg warm, zeker buiten. De temperatuur werd steeds warmer tot wel 32 graden. We hebben hierdoor regelmatig moeten stoppen om te voorkomen dat onze chauffeur (mijn vader :) slaperig werd.

Rond 18:00u kwamen we aan bij eindbestemming Perigueux (Dordogne). Na het opruimen/inrichten hebben we wat gegeten. Laat in de avond begon het te rommelen en ging het weer omslaan en kwam er onweer en regen. Zelfs was het onweer zo hard en dichtbij dat de stroom uitviel. Het heeft ongeveer een half uurtje geduurd voor de lampen en apparaten weer werkten. Toen was het bedtijd, inmiddels tegen 1u in de nacht.

Woensdag was een dag van rust houden en de voorraad boodschappen aan vullen. We zijn eerst een stukje gaan rijden naar de plaats Perugueux (hoofdstad van de Dordogne) en winkel gaan opzoeken. Bij het aankomst bleek de supermarkt tot 3 uur in de middag gesloten en moesten we nog een uurtje wachten. Hé jammer op zo’n moment. Het bleef ook maar regenen op dat moment. We zijn maar verder gaan rijden en de stad ingelopen. Het bleek een erg leuke plaats met een oud centrum en erg smalle straatjes, waar we een broodjeszaak vonden om iets te gaan drinken en eten. Daarna gingen we terug naar de winkel die toen wel weer open bleek om te gaan boodschappen doen.
In de avond hebben we niks speciaals gedaan, lekker rustig gehouden.

Groetjes.