Het weerbericht knapt op… - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu Het weerbericht knapt op… - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu

Het weerbericht knapt op…

Door: Anja v. St.

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Juli 2010 | Frankrijk, Périgueux

Donderdag was het een rust dag. In de avond hebben we gezellig het spel Uno gespeeld en ons 2 uur lang hiermee vermaakt.

Vrijdag zijn we naar een plaatsje Perigueux geweest. Daar hebben we rond gelopen in de stad en langs de winkels. Was een oud stad met veel oude Middeleeuwse stenen huizen. Af en toe kon je naar binnenlopen op plaatsen waar je langs liep, om rond te kijken. Zoals een toren waar boven je een fraai uitzicht had over de oude stad. Daarna zijn we weer terug gegaan naar camping, maar deden eerst een boel boodschappen bij de typisch Franse Intermaché. Hierna eenmaal op camping was het etenstijd en in de avond weer gezellig het spel Uno gedaan.

Gisteren, zaterdag 24 juli zijn we begin middag vertrokken naar een plaatsje Bergerac naar een oud kasteel Chateau de Monbazillac bezocht. Het was geen groot, maar wel een mooi kasteel (Chateau de Monbazillac). Je loopt rond in de woonkamer, slaapkamer en nog aantal kamers en tot slot de kelder. Die was bijzonder, je rook de typische kelderlucht die ik niet echt kon thuisbrengen. Er lagen wijnrekken met heel veel flessen met de speciale wijn uit de streek,de Monbazillac. We zijn vervolgens naar buiten gegaan daar kon je ook genieten van een mooie uitzicht over de velden met wijnstokken en hebben we daar nog rustig een kwartiertje gezeten op het randje van de kasteelmuur. Daarna liepen we terug naar de winkel van het kasteel, want daar kon je gratis de kasteelwijn proeven. En vervolgens als je wilt, ook fles kopen. Het waren bijzonder wijnen waar ik niet aan gewend ben. En waar ik van denk, smaakt wel lekker, maar wel erg zoet. Hierna zijn we teruggereden naar de stad Bergerac om ergens hapje te gaan eten. We hebben lekker zalm gegeten. Wat ik bijzonder vond en wat normaal nooit gebeurt in een restaurant, was dat ze frisdrank serveren in een blikje? En dat doen ze in Frankrijk! Na gegeten hebben (met live Franse muziek van een gitarist) werd het tijd om weer terug te rijden naar onze Camping.

Trouwens het werd weer mooi weer, alleen veel bewolking, maar wel prettige temperaturen van boven de 25 gr. Hoop dat na het weekend wegtrekt.