Terug naar de oude tijd, het jaar 1900 - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu Terug naar de oude tijd, het jaar 1900 - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu

Terug naar de oude tijd, het jaar 1900

Door: Anja v. St.

Blijf op de hoogte en volg Anja

31 Juli 2010 | Frankrijk, Périgueux

Hallo!

Gisteren, 30 juli, zijn we in de richting van het plaatsje Sarlat gereden, naar een park Le Bournat. Het is een soort openlucht museum, met oude huizen uit het begin van de 2oe eeuw. Ze lieten in de kleding van toen, zien hoe ze lang geleden de boerderij hielden en hoe je paarden verzorgt, hoe de bakker brood maakt en afbakt met kogelvuur, hoe je de hoeven van de paarden vervangt, vaarzen maakt, hout bewerkt en noem maar op. Ik vond het fantastisch leuk! Vooral het “brood bakken” vond ik geinig want je kunt het van begin tot eind zien en ook het gebakken brood kopen en dat hebben we natuurlijk gedaan. :) Van het brood uit het museum hebben we vanochtend bij het ontbijt gegeten.

Vandaag hebben we besloten na 2 dagen op pad te zijn geweest,om lekker op de camping te blijven want het werd mooi weer en ook best warm (30 graden). Wel moeten we boodschappen doen en verder heb ik veel gelezen. In de avond BBQen. Dat ging helaas niet helemaal goed. We hadden een ‘weggooi BBQ’ gekocht,maar dat duurte een beetje te lang, dus zijn we mee gestopt en werd alles in de koekenpan klaargemaakt . Later kwamen we erachter dat we iets te ongeduldig waren geweest, want de BBQ werd later wel heet en werkte als normaal. Beetje zonde!

Groetjes