Gekke boompjes en 200 m hoog uitzicht! - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu Gekke boompjes en 200 m hoog uitzicht! - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Anja Steenbrugge - WaarBenJij.nu

Gekke boompjes en 200 m hoog uitzicht!

Door: Anja v. St.

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Juli 2010 | Frankrijk, Périgueux

Woensdag hebben we ons rustig gehouden, en zijn we op de camping gebleven om te genieten van de zon en de rust. Zelf heb ik extra rust gehouden en ben een beetje uit de zon gebleven. Ik was ff niet lekker geweest.

Donderdag 29 juli hebben we een leuk uitstapje gemaakt. Als eerst zouden we op tijd uit bed gaan, werd iets later dan we hadden afgesproken. We halen ieder ochtend op camping vers stokbrood, deze dag was er geen brood meer. Krijgen we dat ook nog? Na tijdje wachten hebben we besloten om zelf maar even bij de plaatselijke bakker brood te gaan halen. Na het ontbijt zijn we snel vertrokken naar het plaatsje La-Roque-Gageac (in de buurt van Sarlat, een uur rijden vanaf de camping). Daar hebben we boottochtje “Les Gabares Norbert” van uurtje gemaakt op de rivier de Dordogne. Dat ging langs een paar mooie oud kastelen. Er werd ook vertelt dat mensen die aan de kant van de rivier wonen, in de winter hun huis/winkel leeg maken en boven moeten wonen of in een hoger gelegen huis, omdat water in de rivier zo hoog kan staan dat het de huizen inloopt. Ik kon mij dit niet goed voorstellen, omdat het water nu juist erg laag staat. Daar wil ik als ik weer terug ben in Nederland daar over googlen en zien of er wat foto’s van te zien zijn.

Hierna zijn we doorgereden naar Marqueyssac een groot park dat op een rots, om een kasteel is gelegen. Er waren veel typische (buxus) boompjes, die samen net een soort doolhof vormden. Er was ook een uitzichtpunt vanaf een rots op bijna 200m hoog, met een prachtig uitzicht over de rivier en het plaatsje waar we eerder die dag waren. Echt heel mooi om te zien. We waren best lang aan het lopen we kwamen daar 16u aan, en we kwamen om 18:30u weer terug bij de auto. Wat ik heb gelezen is dat de hele route in z’n geheel 6 km is. We hebben denk iets minder gedaan.
Nadat we de auto weer hadden gevonden, zijn we weer terug gereden naar onze camping en gingen vervolgens onze avondmaaltijd voorbereiden. Dit keer zaten we om 21:00u aan tafel te smullen van ons avondeten.

En oh ja over het weer: vanochtend was het echt bewolkt en nog erg fris. Begin middag trok het weer open en ging de zon weer lekker schijnen en werd het 28graden. Prima weertje!

Groetjes!